יחסי ציבור במדיה חברתית

הרשתות החברתיות באינטרנט שינו את האופן שבו אנו מתקשרים זה עם זה, את האופן שבו מותגים מתקשרים עם לקוחותיהם ואת עולם השיווק. ערוצי מדיה חברתית, כמו פייסבוק, מהווים זירה מתחדשת ורעננה ואפיק נוסף ליחסי ציבור.

החלק העוצמתי ביחסי ציבור נקרא "הגורם השלישי", כאשר הכוונה היא לאותו אדם שמדבר על העסק באופן חיובי. כיום הגורם השלישי נמצא במידה רבה בפייסבוק. במדיה חברתית זה יכול להיות לקוח, חבר של לקוח, בן הזוג של אחת העובדות וכל אדם שמקליק LIKE או מגיב בחיוך על אחד הפוסטים. כמובן שכדי לקבל משוב חיובי העסק חייב להתנהל בצורה חיובית: לנהוג בעקביות ובהוגנות, לממש את הבטחותיו וכו'. פייסבוק הוא ערוץ שבו אנשים כותבים בכנות על עובדות אמיתיות, על אירועים מהחיים, על רגשות ועל חוויות אישיות מתוך התנסות ממשית. כאשר כל אלה הם חיוביים יש לזה ערך תדמיתי עצום.

כדי להריץ מסע יחסי ציבור מוצלח בפייסבוק צריך להכיר את ההיבט של יחסי ציבור, את ההיבט האנושי (מה מעניין אנשים, על מה הם יכולים להסכים, מה יפיק מהם פידבק חיובי וכו') ואת כללי המדיה החברתית: שימוש במסרים מאוד קצרים ובלתי פורמליים שלא בהכרח מדברים ישירות על המוצר והשירות, תמונות משעשעות, תכנים מעולמות תוכן משיקים, אנקדוטות או כל דבר אחר שיכול לעניין את הקהל שלך.
אם לא מכירים את כללי המשחק של המדיה החברתית קשה מאוד להתנהל בצורה נכונה. לצורך המחשה ניתן לומר שזה יהיה כמו לנסוע לברזיל ולדבר טורקית. טעות נפוצה שעסקים רבים עושים היא להעלות פוסטים עם פרסומות לעסק. בפועל אנחנו רואים שפוסט מסוג זה זוכה לתגובה אפסית מפני שפייסבוק במהותו הוא אירוע חברתי בדיוק כמו הבר-מצווה של חברים. אפשר כמובן להזכיר את העסק במידה מסוימת אבל הכי חשוב זה לדבר על מה שמעניין אנשים אחרים.

בפרומו, מסע יחסי ציבור במדיה חברתית הוא תהליך עבודה משותף, לאורך זמן עם הלקוח: עבודת צוות שכוללת תכנית תדמיתית (מסרים) ותכנית למגוון תכנים, כאשר המטרה היא להעלות בהדרגתיות את כמות האוהדים מתוך קהל מטרה ישיר של החברה, קהל שמורכב מחברים של חברים וכל קהל רלבנטי שיכול להפיץ את הבשורה.

רוצה לקבל יחסי ציבור טובים ב"מדינת פייסבוק"?

התקשר עכשיו ונעזור גם לך!