רוב אנשי השיווק לא מתעסקים בטיפול בלידים מתוך ההנחה שזה תפקידו של מנהל המכירות. בעוד שזה נכון, אנו (משווקים) משקיעים כל כך הרבה משאבים בייצור של הלידים, שפשוט כואב לנו לראות את טיפול מכירתי מרושל.

אלו חמשת הדרכים הנפוצות והטובות ביותר, לטיפול רשלני בלידים:

1. יש צורך לחכות שעתיים/שלוש, או אפילו יום, עד שחוזרים לליד בפעם הראשונה, מתוך ההגיון שיחשוב שאנחנו "עסוקים".

2. סביר להניח שאם לא ניתן לתפוס את הליד טלפונית אחרי 4 ניסיונות, הוא אינו רלוונטי.

3. אין צורך להגדיר מראש את מטרת השיחה עם הליד ואת שלבי הבדיקה שהליד אכן רלוונטי.

4. אין צורך להזין את הליד למאגר רשימות התפוצה לטובת שיווק עתידי מחדש.

5. אין צורך לעשות הבדלה בין מקורות הזרמת הלידים בעת התיוק של הליד ב CRM, ולא להעביר דיווח מסודר חזרה לשיווק לטובת שיפור הקמפיינים.


חלק גדול מהנקודות הללו, ועוד, מתרחשות כמעט אצל כל לקוח חדש שאני מגיע אליו. יש איזשהו קיבעון שטיפול בליד על ידי איש מכירות מנוסה, לא נדרש.
גם אם נהיה אלופים בניהול קמפיינים ובשיפור יחסי המרה, טיפול מרושל בליד זורק את כל העבודה שלנו לפח.

בהצלחה!
איתי