למי שאינו מכיר, A/B test מתייחס לגישה שיווקית בה מפרסמים/מקדמים/מנהלי שיווק בוחנים את ביצועי המהלכים השיווקיים שלהם בצורה עקבית, על ידי יצירת 2 גרסאות של הדבר אותו הם בוחנים כדי לראות מי מספק ביצועים טובים יותר. העיקרון בגישה אומר, שתמיד ניתן לשפר את תוצאות מהלכי השיווק. רק צריך לבחון רעיונות חדשים, שוב ושוב.

לדוגמא:

1. לנסח 2 גרסאות של שורת נושא לדיוור פרסומי אחד ולראות איזה ניסוח גרם ליותר אחוזי פתיחה.
2. ליצור 2 דפי נחיתה לקמפיין פרסום ספציפי, כך שחצי מהתנועה מגיעה לדף אחד וחצי לדף השני, כאשר יוצרים הבדל בין 2 הדפים כגון: הנעה לפעולה שונה, תמונת המחשה שונה וכו, ובודקים מי מהדפים מצליח לייצר יותר לידים.

אחד המקורות בהם אני נוהג לצפות בתוצאות מבחני A/B הוא אתר: www.whichtestwon.com.

הירשמו לניוזלטר שלהם בחינם, ותקבלו כל יום רביעי בערב תוצאות של מבדק, לא לפני שתתבקשו לנחש בעצמכם את התוצאה. מומלץ!

בהצלחה!
איתי