"משפכים שיווקיים רב-ערוציים" - או בשפה מקצועית של מפרסמים Multi-Channel Funnels -
הם סדרה של אינטראקציות בין הלקוח לעסק במגוון ערוצי פרסום, שהאחרונה שבהן הובילה
להמרה כלשהי (הפניה או רכישה).

אם נשאל לקוח שפנה אלינו בטלפון, "כיצד הגעת אלינו?", הוא יגיד שהוא ראה מדבקה על אחד הרכבים
שהיה בפקק. מייד נשייך את הקרדיט למדבקה.

במקרה זה, תקציב השיווק היה מופנה לרכישה של ציי-רכב ממותגים ושכירת נהגים שיסתובבו כל היום בדרכים,
מאחר וזה האפיק הכי מוצלח.

בפועל, זה מה שקרה: הלקוח שמע על העסק שלכם בפעם הראשונה דרך פרסום בגוגל, ואז נתקל בו כשמישהו
המליץ עליכם. לאחר מכן הוא נתקל ב"פוסט" בלינקדאין, ולבסוף הוא ראה רכב עם מדבקה של החברה והחליט
להתקשר.

קשה מאוד להתחקות אחר משפכים אלו, כי הלקוח לרוב לא יזכור מנין הגיע; אך בעולם האונליין זה הרבה יותר
פשוט. ניתן לזהות את המשפכים באמצעות Google Analytics ואמצעי מעקב נוספים, במיוחד כאשר אתם מפעילים
מספר ערוצי קידום שמנתבים תנועה לאתר שלכם.

ייתכן מאוד שתוכלו להבחין בסדר מסוים של ערוצים ספציפיים שקיים בכלל המערך שלכם, שהוא הגורם העיקרי
להצלחה שיווקית. ואז גם תוכלו לחזק אותו.

לדוגמה - לאחר שהפעלנו מספר ערוצי פרסום ללקוח, זיהינו את המשפך הרב ערוצי הבא כמשפך היעיל
ביותר למכירת המוצר:

  • קמפיין PPC בפייסבוק, שהכניס תנועה רבה לאתר וגרם להמרות רבות.

  • לאחר מכן שיגור של ניוזלטר תדמיתי, שגרם לאנשים לצרוך תוכן באתר ולהתחבר למותג.

  • לבסוף שיגור של דיוור פרסומי עם הנעה לפעולה, שהוביל לרכישת שירות.


בתוך כל "משפך שיווק רב ערוצי" קיים הערוץ שהכניס את הלקוח למשפך וכן הערוץ הסוגר. כאשר מגלים את הערוץ
שמכניס את הלקוח הפוטנציאלי לתוך המשפך, זהו הערוץ שיש לחזק משמעותית כדי לפתוח את המשפך!

אם אתם נמצאים בנקודה בה יש לכם מספר ערוצי-פרסום פעילים, שקלו לרכוש ידע בנושא משפכים שיווקיים
רב-ערוציים, או לשכור גוף אשר יכול לעזור להגדיר אותם. זה בהחלט יביא לשיפור ניכר של העסקאות שלכם.

בהצלחה!
איתי