הטיפ היומי

איך יוצרים תוכן שיגדיל לכם את הכנסות, ואיך לא…

תוכן הוא המלך, משפט שבעולמות השיווק אנחנו שומעים כל כך הרבה, אבל מאתגר ליישום גם לטובים ביותר בתחום. האם אי פעם הרגשתם שנגמרו לכם הרעיונות לתוכן שמיועד לקהל היעד שלכם? אתם ממש לא לבד! תוכן טוב הוא הדרך האפקטיבית ביותר שיש לנו, כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. הבעיה שרוב בעלי העסקים […]

קרא עוד >

איך להגיע להצלחה בשיווק, למרות שכל הסיכויים נגדך

אי אפשר להתווכח עם העובדה שיש רעש. רעש בזירות הפרסום, רעש בתיבות המייל והוואטסאפ ורעש ברשתות החברתיות. אם בשנות ה-70 אדם ממוצע היה נחשף ל-500 עד 1600 פרסומות ביום, ב-2021 אנו נחשפים ליותר מ-8000. נכון שהתפתחות פלטפורמות השיווק הדיגיטליות ב-15-20 שנים האחרונות, גרמה לנגישות פרסומית גבוהה יותר גם לעסקים קטנים ובינוניים, אך באותה נשימה יצרה […]

קרא עוד >

יחסי ציבור במדיה חברתית

הרשתות החברתיות באינטרנט שינו את האופן שבו אנו מתקשרים זה עם זה, את האופן שבו מותגים מתקשרים עם לקוחותיהם ואת עולם השיווק. ערוצי מדיה חברתית, כמו פייסבוק, מהווים זירה מתחדשת ורעננה ואפיק נוסף ליחסי ציבור. החלק העוצמתי ביחסי ציבור נקרא "הגורם השלישי", כאשר הכוונה היא לאותו אדם שמדבר על העסק באופן חיובי. כיום הגורם השלישי […]

קרא עוד >

פרסום ATL ו- BTL

עולם הפרסום הקלאסי מבוסס על קמפיינים מסוגים שונים, החל מקפיינים שמבוססים על פליירים, קטלוגים בנקודות מכירה, דרך פרסום בעיתונות, ברדיו, בשלטי חוצות ועד לפרסום בטלוויזיה.ניתן לחלק את אפיקי הפרסום השונים ל-2 קטגוריות עקריות: פרסום ATL = ABOVE THE LINE , פרסום להמונים באמצעות: טלוויזיה, רדיו, חוצות ועיתונות. פרסום BTL = BELOW THE LINE , פרסום […]

קרא עוד >

איך תגרום לכל אירוע שלך להיות Sold Out?

במהלך העבודה שלי עם לקוחות שונים, אני נתקל בהרבה מרצים, מנטורים או בעלי עסקים בטוחים
שכל מה שהם צריכים לעשות כדי למלא אולם בקהל שהגיע לשמוע אותם, הוא לפרסם כמה פוסטים
בפייסבוק, או מקסימום לשלוח איזה ניוזלטר.

מצד שני, אני נתקל גם בהרבה אנשים מוכשרים שיצאו למהלכים שיווקיים מתוכננים, השקיעו הרבה
משאבים וגם הם נתקלו בקושי גדול למלא את ההרצאה או האירוע שלהם.

לכן היום רציתי לתת לכם קצת מהשיטה שאנחנו מיישמים בפרומו כבר שנים, שהביאה תוצאות מוכחות,
לפוצץ אולמות באנשים שבאים לצרוך את התוכן שלכם.

קריאה נעימה!

קרא עוד >

ניזולטר תדמיתי

ניוזלטר תדמיתי מהווה חלק מרכזי משיווק באמצעות רשימות תפוצה. הוא מאפשר להעניק חשיפה מאוד ממוקדת למותג ולמסריו וכולל תכנים אודות: פעילויות, חדשות, סיפורי הצלחה של לקוחות ומידע מעולם התוכן של העסק. הניוזלטר הוא אמצעי יעיל לגיבוש התדמית הרצויה של עסק פעיל, דינאמי מתחדש, ידידותי ועדכני.אפיק זה מיועד להעברת מסרים ללקוחות קיימים, ללקוחות פוטנציאליים ולקהל מטרה […]

קרא עוד >

פרסום לרשימות תפוצה

רשימות תפוצה מהוות נכס שיווקי והן אחד מערוצי הפרסום היעילים והזולים שיש. את לקוחותינו אנחנו מעודדים לרכז רשימות של לידים, לקוחות, ספקים ועוד במערכת אחת כמו CRM או אאוטלוק שמהווה מאגר מרכזי. לעסקים ללא מאגר מסודר אנו עוזרים להכין אותו כחלק מההכנות לקמפיין הפרסומי. זהו אפיק מעולה שניתן להפנות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים עם מסרים פרסומיים […]

קרא עוד >

"תן לי פה אסטרטגיה שתעיף אותי!"

"אני חייב אסטרטגיה חדשה שתעיף אותי קדימה!"

את המשפט הזה (בניסוח כמעט זהה!) שמעתי לאחרונה שלוש
פעמים בשלוש חברות שונות שביקשו את שירותיי.

לחברות האלה ישנם כמה מכנים משותפים. הראשון בינהם
הוא שהן ממש לא חברות לא חדשות. הצעירה בהן בעלת ותק
של 10 שנים, השניה עם 15 שנה והשלישית עם ותק מרשים
של 40 שנה!

בנוסף, מדובר בחברות מבוססות, שמגלגלות מחזורים שנתיים
של 20/30 מיליון ש"ח וצפונה, כאשר אחת מאותן חברות מגיעה
גם ל- 200 מיליון ש"ח בשנה.
ושלושתן ביקשו ממני את אותו הדבר בדיוק –
"אנחנו צריכים אסטרטגיה חדשה!"

קרא עוד >

העסק שלנו הוא שיווק העסק שלך

האינטרנט שינה ללא ספק את כללי המשחק,
וכיום ישנן לא מעט דרכים לשיווק העסק
והאתר שלך ברשת האינטרנט
, ולצמיחה
שלהם בעולם האמיתי.

שנת 2013, שאוטוטו מסתיימת לה, ובעיקר
שנת 2014 הקרבה ובאה, 
הן שנים לא קלות
לבעלי עסקים שונים; בטח בתקופה של מיסוי כה גבוה 
ותחרות רבה בכל תחום עסקי שהוא. אחת הדרכים היותר זמינות וזולות לנהל שיווק מוצלח לעסק שלך, היא על ידי שיווק באינטרנט באמצעות האתר שלך, מנועי החיפוש, המדיה החברתית ועוד.

קרא עוד >

מה הקשר בין מיסטיקה לשיווק?

מישהי יקרה לי מאוד אמרה לי לא מזמן שאני מסתכל על שיווק כמו מתמטיקאי.
וזה נכון, שיווק, בהרבה מקרים, הוא משוואה מתמטית. אנחנו יכולים לקחת כמעט
כל פעולה שאנחנו עושים ולכמת אותה למספרים: לכמה אנשים הגענו
, כמה אנשים
פתחו את המסר ששלחנו להם, כמה התעניינו 
והגיבו… וכן הלאה.

אבל ישנו תחום נוסף, שקצת יותר קשה להסביר במונחים "מתמטיים". אני קורא
לו 'מיסטיקה שיווקית
'.

אז מה 'מיסטיקה שיווקית' זה ואיך זה קשור למאמצי השיווק שלכם?

קרא עוד >

אסטרטגיה שיווקית – ניתוח חזיתות שיווק למתקדמים וחישוב ROI

מאת: איתי לוי, מנכ"ל

אחד האתגרים שמעסיקים מנהלי שיווק בימינו הוא היכולת לחשב את החזר ההשקעה הנקרא ROI
(Return on Investment) על כל ערוץ שיווקי שהם מפעילים כגון: פרסום קופונים, פרסום במדיה חברתית, פרסום בגוגל, רדיו ועוד.

העולם הדיגיטלי מביא מגוון חדש של אפשרויות לביצוע ניתוחים מעמיקים מסוג זה כך שניתן לקבל נתוני ROI כמעט בזמן אמת, בעוד שבעבר הנתונים היו מתקבלים מהרו"ח אחת לרבעון. אני יכול לומר לכם בוודאות שאני מכיר לא מעט ארגונים שיכלו לחסוך בשנה מעל ל-50,000 ₪ אם היו נכנסים לניתוח מסוג זה.

קרא עוד >

קורס דיבור מול קהל

ערכת הידע של קורס דיבור מול קהל היא ערכה מקיפה ומכובדת המביאה לתלמיד את כל הכלים והידע הנדרשים להיות דובר מול קהל מוצלח. הערכת הידע כוללת את הבנת יסודות הדיבור, טכניקות אימון לשפה ביטויית, יכולת לבנות מצגת משכנעת ומרשימה, שליטה בשפת הגוף, ניהול שלבי הדיבור, ועוד. בערכה זו, התלמיד משתלב בחוויות מעשיות, שאחראיות לחיזוק הידע […]

קרא עוד >

עמידה מול קהל

דיבור בפני קהל הוא מיומנות חשובה בכל תחום חיים. היא יכולה לעזור לנו להצליח בעבודה, להתחבר עם אנשים חדשים ולהשפיע על הסביבה שלנו. עם זאת, עבור רבים מאיתנו, דיבור בפני קהל הוא חוויה מלחיצה ומפחידה. קורס עמידה מול קהל הוא דרך מצוינת להתגבר על פחד קהל ולשפר את המיומנויות שלנו. קורס זה מציע תוכנית לימודים […]

קרא עוד >

גם המיילים שלך כבר לא עובדים?

"שיווק במיילים כבר לא עובד"

זה אחד המשפטים ששמעתי בשבוע האחרון, דווקא מאיש שיווק די
מיומן שפגשתי במקרה באירוע שהוזמנתי אליו.הוא שאל אותי לדעתי
המקצועית לגבי קמפיין שהוא מנהל, והטענה הזו עלתה כששאלתי
אותו אם הוא עושה שיווק באמצעות הדואר האלקטרוני.

דרך אגב, זה לא רק מיילים. אני נתקל לעיתים קרובות גם בבעלי
עסקים ואנשי שיווק בעלי דעות מגוונות ש"גוגל לא עובד", "פייסבוק
לא עובד", "באנרים לא עובדים", "פרסום מקוון לא עובד" ועוד.
היום בחרתי להתמקד בנושא המיילים, אבל ייתכן שחלק ממה
שאדבר עליו יהיה נכון גם במקומות נוספים.

קרא עוד >

איך לייצר בידול גם כשאין? חלק ב'

בחלק א' של המאמר דיברנו על מהו בידול, איך נמצא את הגורם
המבדל שלנו ואיך אנחנו יכולים ליצור בידול גם כשאין.

אם לא קראת עדיין את החלק הראשון של המאמר,
תוכל למצוא אותו כאן.

היום אני רוצה לדבר על מה עושים אם בכל זאת לא מצאנו
שום גורם מבדל. האם זהו סוף העולם או שניתן להשיג
תוצאות שיווקיות גם בלעדיו?

קרא עוד >

איך לייצר בידול גם כשאין? חלק א'

זה קורה לי די הרבה, אני ניגש לבנות תוכנית
שיווקית כלשהי – בין אם מדובר בהליך קצר
של תוכנית פרסומית נקודתית, או תהליך מאוד
רחב של אסטרטגיה לחברה וכלל מוצריה –
תמיד עולה שאלת הבידול.

כל פעם שאני שואל על הבידול של החברה,
המוצר או השירות במהלך המחקר, אני
מקבל תשובות מגוונות שאינן בהכרח קשורות
לעולם הבידול.

שמתי לב שיש הרבה חוסר הבנה, גם אצל
משווקים מנוסים וגם אצל בעלי עסקים
שמריצים את העסק שלהם הרבה מאוד שנים,
לגבי מהו בידול, איך אפשר להשתמש בו והאם
בכלל חייבים את זה.

קרא עוד >

אז מה מנהל השיווק שלך עושה?

בעודי כותב את הטיפ הזה,
אני יודע שחלק מהקולגות שלי עשויים להתרעם.
לכן אחדד שאדבר כאן על הגישה שאני דוגל בה.
קיימות בשוק כמה גישות בנושא. כל אחד משתמש
במה שנכון לו.

אז היום אני רוצה לדבר על מה בעצם עושה מנהל שיווק.
בעידן של היום "שיווק" תופס יותר מקום מאי פעם.
אם בעבר חברות גדולות ועסקים הסתמכו בעיקר על
מערך מכירות חזק ופרסום כללי, היום יש הבנה חזקה
יותר שנדרשת מחלקת שיווק משומנת.

 

קרא עוד >

חוק נגישות האתרים נכנס לתוקף, מה המצב נכון להיום

לאחרונה אני רואה המון פרסומים של חברות ומפתחי תוספים
שמנסים להפחיד ולאיים – "אם לא תעשה נגישות" אוי ואבוי
תרד בתוצאות בגוגל
התנועה לאתר תפחת
יבוא שוטר
תקבל תביעה גדולה
ועוד ועוד

ואני מוצא את עצמי מסביר ללקוחות שלנו מה אמת ומה שקר
אז חשבתי לנכון לכתוב ולהסביר לכולכם במה מדובר.

מה זה נגישות אתרים בכלל?

קרא עוד >

5 טעויות נפוצות בתהליכי בניית אתר

בטיפ הקודם דיברנו על חשיבות האפיון בתהליך בניית האתר. אם לא יצא לך לקרוא, לחץ כאן.

בטיפ זה אני רוצה לרכז 5 טעויות שאני רואה שמנהלי שיווק ובעלי עסקים עושים שוב ושוב כשהם ניגשים לבנות אתר. לא משנה אם מדובר בחברה של 5000 עובדים או עסק של אדם אחד, 5 הטעויות האלה פשוט גורמות לאתרים להיות חסרי תועלת לחלוטין.

קרא עוד >

למה אפיון אתר, הוא השלב הכי חשוב בבניה של אתר חדש?

בשנים האחרונות יצא לי לפגוש מאות בעלי עסקים שהגיעו לפרומו כדי שנבנה להם אתר אינטרנט חדש.

בכל פגישה כזו, אני מסביר מהו התהליך של בניית אתר ולמה אי אפשר לדלג על  שלב האפיון. בדרך כלל, אנשים לא מבינים ולכאורה נראה להם כאילו אני מסבך את התהליך.

לכן החלטתי לכתוב כאן על החשיבות וגם אולי להסביר קודם כל מה זה באמת אפיון.

אז בצורה הפשוטה ביותר, אפיון אתר הוא תכנית מדוייקת להשגת מטרות האתר. עד כמה מדוייקת? עד רמת הפסיק ותיכף נגיע לזה.

קרא עוד >

מבחן A/B – הגרסה המנצחת לשורת "נושא" בדיוור פרסומי במייל

מאת: איתי לוי, מנכ"ל

אחד הכלים הנפוצים והיעילים בימינו לפרסום תדמיתי ומכירתי לקהל מטרה, הוא דיוור פרסומי במייל לרשימות תפוצה. כלי זה משיג מטרות רבות החל משמירה על קשר רציף עם לקוחות, מתן מידע שיווקי על מוצרים חדשים, חדשות מעניינות לגבי החברה וכמובן גיוס לקוחות חדשים.

המפגש הראשוני עם דיוור פרסומי במייל מתחיל בשורת הנושא ולפיכך ראינו לנכון לבחון ולתת לכם מידע חשוב לשיפור אפיק זה אצלכם.

קרא עוד >

ייעוץ ארגוני

  ייעוץ ארגוני הוא תחום בעולם העסקים והארגונים המכיל בתוכו רמה רחבה של מומחיות וניסיון בתחום ניהול וארגון. חשיבותו מתרחשת בשלל תחומים ולמגוון אנשים וארגונים, ולמרות שמדובר בתחום פופולרי בעולם העסקים, אין תשובה אחת סטנדרטית לשאלה למי ייעוץ ארגוני הוא חשוב ביותר. הנה מספר דרכים בהן ייעוץ ארגוני משמש וחשוב לאנשים ולארגונים: רמות הניהול בארגונים […]

קרא עוד >

למה אין סיכוי שתגיע לשיאים חדשים עם השיווק שלך?

מי לא מכיר את הרצף המקרים הבא:

אתה חדור מוטיבציה לשווק.
מארגן את חזיתות השיווק שלך ואולי גם מציב יעדים.
מריץ קמפיינים דיגיטלים,
משיק פעילות בפייסבוק,
שולח מבצעים בדיוור אלקטרוני,
מתחיל למלא לו"ז בפגישות מכירה ובהכנת הצעות מחיר.
אתה סוגר עסקאות והמחזור מתחיל לגדול.
לאט לאט, בלי שתרגיש אפילו, מוריד את הרגל מהגז של השיווק כי אתה "מאוד עסוק".

קרא עוד >

מדוע קמפיין ppc הוא יותר בטוח מהשקעה במניות?

דמיינו לכם מכונה. היא נראית כמו מעין מיקרוגל ומה שהיא יודעת לעשות זה להכפיל פי 4 את סכום הכסף שהכנסתם לתוכה.

אם הכנסתם 2 שקלים, ייצאו ממנה 8 שקלים. אם הכנסתם 10 אלפים שקלים ייצאו ממנה 40 אלף שקלים.
כמה הייתם מוכנים לשלם על מכונה כזו? מיליונים נכון?

קרא עוד >

מדוע תהליכי מיתוג נכשלים ואיך זה קשור לענק הירוק?

מי שמכיר אותי מקרוב, מכיר את האהבה שלי לגיבור הילדות הענק הירוק.

מי שלא מכיר את הדמות, מדובר בד"ר מאוד חכם בשם "ברוס באנר", מומחה לפיזיקה ועורך מחקרים רבים בנושא קרינה. בתאונת עבודה במעבדה, הוא נחשף לקרינה עזה שהופכת אותו לענק ירוק, כאשר הוא מתעצבן. כשהוא הענק הוא האדם החזק ביותר שקיים, אך הוא גם ללא שליטה עצמית. כאשר הוא נרגע, הוא חוזר להיות אותו ד"ר חביב ומבריק.

בגלל הנוסחא שקיימת בדם שלו, הוא נרדף על ידי גורמים צבאים, מתוך ניסיון של הצבא לשכפל את הענק הירוק ולזכות ביתרון תחרותי בקרב החימוש המדיני.

קרא עוד >

10 סיבות מדוע השיווק בדואר אלקטרוני שלך, גרוע!

הידעת שאחוז פתיחה ממוצע של מיילים עומד על 25% ויחס ההקלקה על הקישורים בדיוור עומד על 5%? אני יודע שלחלקכם המספרים עשויים להיראות גבוהים מידי בשביל ממוצע, אבל אלו אכן הממוצעים.

 שיווק בדוא"ל הוא ללא ספק בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להגדלת ריווחיות, דיברתי על זה לא מעט בעבר. ועם זאת, עדיין רוב העסקים והחברות המבקשות את עזרתי בשיווק, כלל לא משתמשים באפיק זה, או שעושים כל טעות אפשרית בו.

 אז ריכזתי כאן עבורך את 10 הסיבות הנפוצות שהופכות את השיווק בדוא"ל שלך לגרוע.

קרא עוד >

ללא ספק הכלי השיווקי החזק ביותר!

היום יש לרשותנו מגוון הכלים השיווקיים הרחב ביותר מאשר אי פעם היה. על כך אין ויכוח. אם בעבר, לפני 10 – 20 שנה, לעסק קטן או בינוני הייתה אופציה אחת או שתיים לערוצי שיווק, היום הוא יכול להכניס תחת מטריית התקציב השיווקי לפחות 3-4 ערוצי שיווק פעילים שמכניסים לו עבודה.

ערוץ שיווקי לקהל מטרה הוא רלוונטי כל עוד הקהל עדיין נמצא שם. הקהל רואה טלוויזיה עדיין, לכן ערוץ פרסום זה עדיין רלוונטי. קהל הנשים עדיין קורא "לאישה" ולכן הפרסום שם עדיין רלוונטי. עם זאת, חלה ירידה חדה בעשור האחרון בקריאת עיתונים באופן כללי ולכן הפרסום שם הופך לרלוונטי פחות.

גם בגוגל, תחת "מילות מפתח" מסוימות, ניתן לראות כבר יותר היצע מביקוש ולכן במקומות מסויימים תחת נסיבות מסוימות הפרסום בגוגל הופך ללא רלוונטי.

קרא עוד >

10 סיבות למדוע דף הנחיתה שלכם לא עושה את העבודה

תפקיד דף הנחיתה הוא למכור. הוא יכול ממש למכור מוצר, או למכור רעיון. כולנו מכירים את ההרגשה המתסכלת שהלידים או מכירות האונליין לא מגיעות בקצב שהיינו רוצים.

כאשר אנו סבורים כי מצב אי ההמרה קשור לדף הנחיתה, אני בודק דבר ראשון את 10 הדברים הבאים באופן מיידי. לעיתים אני מוצא שאחד מהם או יותר אינם תקניים.

1. קריאה לפעולה
אותה "פקודה" שאומרת לגולש בצורה פשוטה ובולטת מה עליו לעשות, מה בעצם השלב הבא. השגיאות הנפוצות בנושא הן שאין כלל קריאה לפעולה או שהיא מאוד בנאלית ולא מעודדת כגון "שלח", "לפרטים נוספים" ואפילו "לחץ כאן". בנוסף, קיימות שגיאות ברמת הנראות כגון קריאה לפעולה הנמצאת מתחת לפס גלילה או שהצבע שלה הוא לא הדומיננטי באותו פריים. העקרון כאן הוא לאפשר לגולש להבחין במהרה, מה עליו לעשות.

קרא עוד >

3 דרכים למדידת יעילות של פרסום תדמיתי או מיתוגי לעסקים קטנים ובינוניים

אחת הסוגיות הותיקות בעולם הפרסום היא כיצד מודדים מהלכים שמיועדים להגביר את המודעות למותג או להעצים את התדמית שלו.

בניגוד לפרסום עם מסרים מכירתיים כגון מבצעים ומימוש קופונים, שאותם קל יחסית למדוד על ידי מדידת צמיחה במחזור, קמפיינים מיתוגיים ותדמיתיים נועדו לייצר סביבה בטוחה, סביבה בה האנשים מכירים ביתרונות המותג, במהותו, ובשמו הטוב, ועל ידי כך המפרסם יוכל להשיג תגובה טובה יותר למאמצים המכירתיים.

גם קמפיינים מיתוגיים ותדמיתיים מייצרים צמיחה במחזור בצורה ישירה, אך עדיין הם הושקו בעיקר בשביל ליצור הכירות והזדהות עמוקה יותר עם רבדי המותג אל מול קהלים חדשים וישנים.

עבור חברות גדולות, נושא המדידה הסתכם בסכימה של צפי כמותי של מקבלי הפרסום בהתאם לפריסת הקמפיינים ברחבי המדיה.מדד נוסף יכול להיות ירידה בכמות הלקוחות הנוטשים בחברה סלולארית.

בנוסף, אחת לתקופה, הם מבצעים סקרים כדי לבחון את השיפור שנבע בעקבות המהלך.
המדידה שמתבצעת על ידי חברות גדולות יכולה להיראות מאוד שטחית, עבור מפרסם דיגיטלי מנוסה, אך עבורן זה בהחלט מספק, בעיקר בגלל שיש להן מרווח נשימה.

אך מה עושה עסק קטן ובינוני, שאין לו מרווחי נשימה, וחייב שתפוקות הפרסום יגיעו מהר?

קרא עוד >

מדוע הפרסום שלי לא עובד?

אתחיל בסיפור קצר שחוזר על עצמו שוב ושוב. בעל עסק או מנכ"ל חברה רוצה להגדיל את מעגל הלקוחות שלו ומחליט לצאת למהלך פרסומי. זו לא הפעם הראשונה בחייו שהוא מחליט לפרסם אבל עדיין אין לו ניסיון רב בתחום.

הוא מתייעץ עם מכרים, מחפש בגוגל ומאתר חברת פרסום שמתאימה לתקציבים שהוא מוכן להשקיע. החברה מתמחה בפרסום בגוגל ולכן בונה לו קמפיין ממומן על בסיס מנוע החיפוש של גוגל. לאחר 4 חודשים ולאחר השקעה של כ- 20-30 אלף ש"ח נוצרה מריבה גדולה ביניהם, הקמפיין מוכרז ככשלון, ודרכם המשותפת מסתיימת.

כאשר נשאל את בעל העסק מדוע הקמפיין לא צלח, הוא יגיד שחברת הפרסום מעולם לא הבינה אותו או שפרסום בגוגל לא עובד. אם נשאל את חברת הפרסום הם יגידו שבעל העסק הכשיל את הקמפיין או שהמוצר שלו בלתי ניתן למכירה.

מי צודק?

קרא עוד >

כיצד לבנות תהליך נכון של מיתוג עיסקי

כמות המוצרים בכל קטגוריית מוצר (מכוניות, שירותי פרסום, מחשבים וכו) היא רבה והיא הגורמת לצרכן הפוטנציאלי לנהל עם עצמו תהליך של הבדלה ובחירה במוצר אשר הוא מעדיף. למרות שכל המוצרים

המוצעים לו באותה הקטגוריה כנראה יתאימו לצרכיו, יהיה אחד נבדל שעקב תכונה כזו או אחרת, הצרכן ייבחר בו. התכונה יכולה להיות מחיר זול, התחייבות לאחריות, ותק, יוקרה ועוד.
כאשר אנו ממתגים מוצר או עסק, אנו הופכים את המוצר למותג אשר עקב תכונותיו, הצרכן ירצה לבחור בו. אם לא נבצע תהליך מיתוג למוצר, כנראה שנהיה כמעט בלתי נראים בתוך קטגוריית המוצר אליה אנו משתייכים.

איך ניגש לתהליך מיתוג?
השלב הראשון בתהליך מיתוג העסק הוא צבירת ידע. על בעל העסק להכיר בצורה מעמיקה את המוצר שלו, את הצרכים הבסיסיים שהמוצר שלו מספק, את המתחרים המספקים מוצר זהה ואת המיקום של כל מתחרה בקטגוריית המוצר. תמיד יש את המתחרה היקר ביותר, המתחרה הזול ביותר, המתחרה האימתני בעל תקציבי הפרסום הגדולים ביותר והמתחרה הטוען שהוא הוותיק ביותר – מיצוב.

קרא עוד >

קורס דירקטורים

קורס דירקטורים הוא הכשרה מקצועית המיועדת לאנשים המעוניינים להשתלב בתפקידים בכירים בחברות ובארגונים. הקורס מקנה למשתתפיו את הידע והכלים הדרושים לקבלת החלטות עסקיות מושכלות, תוך עמידה בדרישות החוק והרגולציה. היתרונות של קורס דירקטורים אונליין קורס דירקטורים אונליין מציע מספר יתרונות משמעותיים על פני קורס פרונטלי: גמישות: הקורס מתקיים באופן מקוון, כך שניתן ללמוד מכל מקום ובכל […]

קרא עוד >

טיפ חם לחורף – הדרך הטובה לעסקים לשרוד את החורף

פילוסוף אמריקאי אמר: "אדם חי במידה בה הוא מעביר ומקבל תקשורת" זה נכון גם לגבי עסק וגם לגבי אדם יחיד.

המילה 'תקשורת' לא רק מסמלת אמצעי תקשורת כמו מדיה. אלא את הפעולה של העברת רעיון מנקודה אחת לנקודה אחרת. היא יכולה להתקיים כל מיני אופנים וצורות כגון: מילים כתובות או מדוברות, סמלים, שירים, אמנות, הבעת פנים וכו'.

בחורף יש הרגשה שאנשים נשארים יותר בבית או בורחים מהרחובות לקניונים הגדולים – שם חם ונעים והכל נמצא תחת קורת גג אחת. אבל מה יקרה לכל שאר העסקים שלא נמצאים בקניון הגדול, שאין להם תקציב ענק לפרסומות? הם מפסיקים להתקיים בעיניי הצרכן שלא רואה אותם.

גם אם יש לאותו עסק חנות וירטואלית שאפשר לקנות ממנה מהבית – איך ידעו שהיא שם? בעולם האינטרנט אתר אחד הוא כמו טיפה באוקיינוס. אתר אינטרנט הוא כמו חנות ברחוב. הרחוב סואן ויש בו המון המון חנויות ואנשים. חנות שמושכת תשומת לב – היא זו שתמשוך את הקהל להכנס אליה.

קרא עוד >

איך להיות ראשון בגוגל אורגני, בביטויים תחרותיים ובפחות מחודש!

למי שקרא את הכותרת ומיהר להיכנס למייל וללמוד, אני מתנצל כי טיפ זה לא יעסוק בקסמי קידום אורגני, אלא נועד להמחשת תופעה רווחת של אי התאמת מסר טיזר המודעה (למשל הכותרת) לדף הנחיתה או שורת הנושא למסר בגוף מייל.

קרא עוד >

איפה כדאי לי לפרסם, גוגל או פייסבוק?

אנשים רבים, שפונים אליי כדי להתייעץ, שואלים אותי שאלה זו ומקבלים לרוב את התשובה הלא מועילה של "תלוי". הסיבה לכך היא שאין תשובה חד משמעית מוחלטת בין 2 הפלטפורמות.

רבים מהם נתקלו במומחי דבר, חברים שלהם, שאמרו להם אמרה כללית כגון: "גוגל כבר לא עובד" או "שרפתי המון כסף על פייסבוק ועסקה אחת לא קיבלתי". זה נכון שאותם חברים מומחי דבר ניסו לעזור אך בפועל הם רק יצרו בלבול מאחר ויש עשרות רבות של סיבות לאי הצלחת קמפיין, והסיבה של בחירת ערוץ פרסום לא מתאים היא רק אחת מהן.

לרוב כמפרסם אני אעדיף לשלב בין שני הערוצים. כאשר מתכננים משפך שיווקי חכם, השילוב שלהם בתוך המשפך יהיה מאוד מועיל.

קרא עוד >

7 יישומי פופ-אפ באתר שיזניקו את השיווק שלכם קדימה

רוצים לשדרג את השיווק שלכם בתקציב מינימלי? רוצים להפיק יותר מהגולשים באתר שלכם? השימוש בפופ-אפ (חלונית קופצת באתר) נחשב לעיתים למשהו מעצבן, אך אי אפשר להתעלם מאחוזי ההצלחה שלו. להלן כמה יישומים מעולים מהצלחות שלנו ומסיפורי הצלחה אחרים שניתן לעשות עם הפופ-אפ.

קרא עוד >

שנייה לפני הסוף

הפעם הטיפ יהיה בנימה אישית. עכשיו כשאנחנו ממש בימים האחרונים של השנה,  זו הזדמנות טובה עבורי ועבורכם לעצור את מירוץ החיים, להביט לאחור לרגע כדי להתגאות בהישגים, להפרד מהכשלונות ולפנות מקום לעוד כמה התחלות חדשות.

קרא עוד >

על פרסום להמונים בעת משבר ורמה רגשית של מסרים

המדינה שלנו נמצאת במשבר. המשמעות היא שבזמן כזה התקשורת דואגת לעדכן בכל רגע נתון את אזרחי המדינה במצב, בדגש על חדשות שאינן טובות. עם כניסת החיילים לעזה, ועלייה בדיווחי הנפגעים, המשבר מחלחל עמוק יותר ויוצר מצב רגשי של מדינה הנעה בין פחד לכעס.

רוב העסקים בארץ חווים ירידה עקבית בשבועות האחרונים. חלקם עקב סיטואציות של אי יכולת לתת שירות בגלל שגרת האזעקות הבלתי פוסקת בדרום או הנחיות פיקוד העורף על איסור קיום אירועים וחלקם פשוט כי האזרחים נכנסים למשבר הרגשי שגורם להם לרצות להוציא את כספם פחות על דברים שאינם ברמת ההישרדות המידית שלהם.

קרא עוד >

טיפ לסוף שנה

בעוד פחות מחודש השנה תחליף קידומת, 2014 תישאר מאחור ונתחיל שנה חדשה.

הדוחות החודשים, הגרפים, המאזנים הכל יתחיל מחדש ויעבור Restart כמו במשחק. הפסדנו, הרווחנו, התחלנו מחדש או המשכנו בדרך שלנו.

מה שבטוח לכולם יש אפשרות להתחיל מחדש ולעשות את זה "הפעם נכון" או כפי שדמיינו.

בכל התחלה חדשה יש אפשרות לקבל החלטות חדשות וגם ליישם כמה שינויים.

כדי לעשות שינוי אמיתי ולגרום לו להתרחש ולא להשאר רק כמשאלת לב או רעיון יפה….רצוי לתכנן.

קרא עוד >

מהי מטרת ספר המותג ומהם הדברים הבסיסיים שספר מותג טוב צריך להכיל

רוב הגופים העסקיים, הנמצאים בשלבי התרחבות, מגלים את החשיבות של ספר המותג – ספר המאגד את העקרונות שעל בסיסם נבנתה החברה והמותג שלהם.
רוב האנשים בעולם העסקי מקשרים את ספר המותג לכללי שימוש וטיפול בזהות הויזואלית של המותג – סמלים מסחריים ושפה גראפית. אך למעשה, ספר המותג הוא התורה של המותג, ספר חוקים, כללים וקווי אופי של המותג לשימוש כל עובד בחברה, בין אם הוא איש כוח אדם, גביה, שומר בחניון, מנכ"ל או כל ספק חיצוני אשר נדרש לייצג את החברה. כולם צריכים לנהוג בהתאם לחוקים וקווי האופי של המותג.
הכנסת עקרונות המותג ל-DNA של כל עובד בחברה מייצרת עוצמה שיווקית!

קרא עוד >

מהו חינוך שוק?

"צרת רבים חצי נחמה" הוא משפט שמותאם היטב למצב הזה שבו אנחנו רוצים ליצור הסכמה חזקה בקרב הציבור הרחב או את קהל המטרה שישנה בעיה או צורך אמתיים שיש לטפל בהם, ולאחר מכן ליצור הסכמה מהי הדרך הנכונה לטפל בכך- המוצר שלנו.

חינוך שוק הוא תיאור לפעולה שבה אנחנו מנסים להכיר לקהל מוצר חדש שמעולם לא נחשפו אליו ולא מודעים ליתרונות שלו. ניתן לראות שהשוק עובר חינוך ללא הפסק לעבר תרבויות צריכה חדשות או שונות כמו המעבר למזון בריא, טבעונות, שימוש בתוספי תזונה, אנרגיה ירוקה, אופניים וכו' לפעמים קשה להפריד ולהבדיל מתי התחיל חינוך שוק אחד ומתי התחיל חדש מאחר שממבט חיצוני זה נראה משהו טבעי שפתאום כולם מסכימים עליו כדבר הנכון או הטוב ביותר.

קרא עוד >

9 סיבות למה אנשים לא פותחים את המיילים השיווקים שלך

ב- 2009, שבהתחלה יצר באלגן שלם אצל משווקים, הרגשנו שאי היכולת לשלוח דיוורים שיווקיים במייל, משאירה אותנו מאחור. מצד שני, חוק הספאם איפשר למשווקים יותר אחראיים, כאלה שמנתחים את קהלי המטרה שלהם ויודעים לכוון את השיווק בצורה יעילה, לפרוח ולשגשג.

בארצות הברית נערך משאל מול מומחים מהשורה הראשונה בתחום ה- Emarketing (שיווק בדוא"ל) על מדוע אנשים לא פותחים את המיילים השיווקיים שנשלחו אליהם, מתוך המשאל עלו 9 סיבות לכך.

הפעם בטיפ ארכז לכם את את 9 הסיבות לדבר המטריד ביותר עבור מנהלי השיווק המפעילים את האפיק הנקרא Emarketing – מדוע אנשים לא פותחים המיילים שלך?

כמו כן הוספתי את הפיתרון שלי המומלץ לכך. אומר מראש, אין כאן פתרונות קסם, על חלק מהם תצטרכו לעבוד.

קרא עוד >

בניית אתרים- אמת ושקר

איך לדעת לעצב את האתר שלך?

אסתטיקה, טעם אישי, אינטואיציה וטרנד, הן מילות מפתח בעלות חשיבות נמוכה בעיצובו של אתר.

במבט חטוף, עיצוב אתר נראה הפעולה העיקרית או הכי חשובה – כי זו האריזה של המוצר.

האמנם?

קרא עוד >

5 דברים שחייבים לדעת לבצע, לפני שמחליפים אתר ישן בחדש, כדי למנוע נפילה שיווקית!

טיפ זה, בדומה לכל טיפ קודם שהוצאתי, נובע ממקרים אמתיים לצערי. רק החודש נתקלתי ב-2 מקרים שונים בהם חברה שדרגה את האתר שלהם באתר חדש, ועקב כך חוותה נפילה קשה מבחינה שיווקית. במקרה אחד הצלחנו לעזור ולשפר את המצב על בסיס האתר המשודרג. במקרה השני, הלקוח נאלץ לקבל את העובדה שלא רק צריך לבנות אתר חדש שוב, אלא גם נאלץ לקבל את העובדה ששנים של קידום אורגני הלכו לפח.

קרא עוד >

הבלבול הגדול שבעולם השיווק

ניסיתי לבודד מהו המקור לבלבול בקשר לשיווק, חיפשתי מהו הדבר שאנשים מאמינים בו שהוא "כל כך נכון"- שגם אם תשים להם את האמת בפנים הם פשוט לא יאמינו לך.
אם אתה לא שם – אתה לא קיים. זו אמת.
אבל איפה זה שם??

בלוחות המודעות הגדולים? בעיתונים? בפרסומת בזמן הפריים טיים? רדיו? פליירים? גוגל? פייסבוק?

התשובה..

קרא עוד >

השגת החזר השקעה בקמפיינים פרסומיים באמצעות מערכת crm

זהו טיפ מעט ארוך, מבטיח שהוא יחזיר לכם את ההשקעה. אתחיל בסיפור אמיתי

לקוח שלי קיבל "התראה" מאנשי המכירות שלו על כך שהלידים המגיעים מפייסבוק אינם איכותיים. רובם הגדול לא באמת התעניינו במוצר. הלקוח שלי מיהר לשחרר הנחיה להעביר את התקציב פרסום מפייסבוק למקור אחר. בניתוח מהיר שביצעתי עם אותו לקוח ראינו שבאותו חודש ערוץ הפייסבוק הכניס כמעט פי 10 מהכסף שהושקע בו. כמובן שההנחיה להעברת התקציב מפייסבוק בוטלה מייד.

קרא עוד >

כך נראה משפך שיווק שמגדיל מכירות בעשרות אחוזים

למרות שכולם מדברים היום על משפכים שיווקיים והחשיבות המכרעת שלהם,אני קראתי עליהם לפני כעשור בספרים שנכתבו עוד בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת.
ההבדל היחידי הוא שהיום ניתן לשלוט בהם הרבה יותר טוב עקב יכולות המדידה של השיווק באינטרנט. 

קרא עוד >

תנועה אורגנית באתר – ממה היא מורכבת ומי אחראי לשפר אותה

תנועה אורגנית לאתר מתייחסת לתנועה שמגיעה דרך מנועי החיפוש, שעיקרה מגיע כמובן מגוגל. לאתרים בהם יש אלפי גולשים ומעלה ביום, ניתן לראות גם תנועה יפה ממנועי חיפוש אחרים כגון בינג ויאהו.

תנועה אורגנית נחשבת לתנועת גולשים איכותית. מדובר בגולשים שחיפשו תשובה לשאלתם במנוע החיפוש, האתר שלכם עלה כאופציה למתן התשובה והגולש נכנס כדי למצוא את מבוקשו.

קרא עוד >

הטעות שבתרבות החינם

אין מתנות בחינם! הרבה פעמים הפיתוי במילה חינם או במחיר ממש זעום ,גורמת לנו להשתכנע עוד לפני שהבנו בכלל מהו המוצר, אם אנחנו מעוניינים בו או מה אומרות ה"אותיות הקטנות". העיקר ש"נרוויח". "תרבות החינם" נמצאת בכל מקום. היא לפעמים מרגישה כדאית יותר או פתרון טוב לאנטי-פראייריות וכמו שכל אחד מאתנו חווה לפחות פעם אחת…

קרא עוד >

"אין הנחתום מעיד על עיסתו" – כוחן של ההוכחה, וההוכחה החברתית

המסרים שלנו לגבי המוצרים והשירותים שאנו מספקים, כאשר מוצגים בפרסום, הם בגדר הצהרות. הוכחה – proof וההוכחה החברתית – Social proof הן ראיות אשר תומכות בהצהרות שלנו ונותנות להן תוקף, ומהוות את ה"פה לאוזן" של העידן הדיגיטלי.

ההבדל העיקרי בין "הוכחה" ל"הוכחה חברתית" הוא מידת האותנטיות. מכתבי המלצה, בעיקר בצורתם הדיגיטלית, קלים יותר לזיוף ולכן מקבלים תוקף נמוך יותר. לייקים בפייסבוק לעומת זאת, ובמיוחד תגובות בפייסבוק קשה מאוד היום לזייף ולכן התוקף שלהן גבוה מאוד. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לשלב את שניהם בפרסום – דפי נחיתה או אתר.

קרא עוד >

10 טעויות שכדאי להימנע מהם כשאתם מנהלים קמפיין גוגל או מקבלים שירות מספק הגוגל שלכם

קמפיינים בגוגל כבר מזמן הוכחו כברי פוטנציאל הכנסה גבוה למפרסמים. כנראה הגבוה ביותר לחברות SMB. לפי הנתונים של גוגל ישראל כמחצית מתקציב הפרסום שמושקע בארץ בגוגל מנוהל על ידי בעלי העסקים בעוד החצי השני מנוהל על ידי סוכנויות גוגל. מתוך מעגלי הלקוחות המגיעים אלינו כשברשותם קמפיינים פעילים, ריכזנו את 10 הטעויות הנפוצות ביותר אשר מורידות משמעותית את איכות הקמפיין ופוגעות בהכנסות.

לכן, בין אם אתם מנהלים את קמפיין הגוגל שלכם בעצמכם ובין אם יש לכם סוכנות שעושה זאת, מומלץ לוודא שהטעויות הבאות לא מתקיימות בקמפיינים שלכם.

קרא עוד >

5 טיפים ליצירת דפי נחיתה יעילים וממירים

דף הנחיתה הוא לרוב מרכז הפעילות השיווקית באינטרנט. זה יכול להיות דף יחיד במסגרת קמפיין ויכול להיות עמוד מוצר באתר שלנו. כך או כך מטרתו של דף הנחיתה היא – להציע לגולש הצעה אטרקטיבית, ולגרום לו להתקדם בתהליך המכירה, על ידי משלוח הפרטים שלו, או לרכוש בפועל מוצר.
יש הרבה גישות לדפי נחיתה – הם יכולים להיות מאוד קצרים ותמציתיים, ויכולים להיות מאוד ארוכים ומפורטים. הם יכולים להיות מעוצבים לתפארת ויכולים להיות טקסטואליים בלבד – אבל יש כמה עקרונות יסוד שמשותפים לכל הסוגים, והם אלו שבסופו של דבר עושים את ההבדל.

קרא עוד >

2 גישות שונות בהן נוקטים מנהלי שיווק הגורמות לשיווק להיות בלתי יעיל

קיימות 2 גישות מנוגדות בעולם השיווק, שמנהלי שיווק נסחפים אליהן לעיתים באופן טוטאלי, אשר בולמות את ההתרחבות השיווקית של חברה ואף מצמצמות אותה. אני יכול לומר שמניסיון של עבודה עם מאות מנהלי שיווק, היא שכ-80% מהם, נוקטים את אחת הגישות.
לפני שניכנס אליהן, חשוב לי להבהיר שהמטרה במאמר זה היא אינה ביקורת. אלא לעזור למי שמרגיש שהוא נמצא באחת הקבוצות, לראות זאת ולנסות לטפל בכך כפי שאסביר בהמשך.

קרא עוד >

עקרון מפתח בבניית מותג מנצח

לבנות מותג מנצח זוהי משימה לא קלה. זירת האינטרנט הגדילה משמעותית את היקף התחרות כמעט בכל קטגוריית מוצרים, כך שעל מנת ליצור מותג מבודל, שעונה על צורך שאינו מטופל על ידי המתחרים, נדרשת עבודת משמעותית בגזרת מחקר השוק.

קרא עוד >

5 עקרונות לחוויית משתמש טובה יותר באתר האינטרנט שלכם, שישאירו את הגולשים זמן רב יותר באתר ויגרמו לשיפור בכמות הפניות

עומס אפשרויות בחירה
גולש ממוצע מסוגל להכיל כמות מוגבלת של אפשרויות בחירה. סידור של תוכן התפריטים בקטגוריות וצמצום אפשרויות הבחירה לטווח של 3-7 אפשרויות, יקלו על הגולש לקבל החלטה לגבי המשך הגלישה. בטפסי צור קשר הכלל נכון שבעתיים – באתר או בדפי נחיתה, השתדלו לבקש את כמות הפרטים המינימלית – במרבית המקרים קבלת שם, טלפון ודוא"ל אמורים להספיק.

קרא עוד >

10 שלבים להקמת ניוזלטר תדמיתי, שיעצים את השם הטוב שלכם ויתרום משמעותית להשגת לידים מפה לאוזן

התפקיד של ניוזלטר תדמיתי הוא להעביר חדשות ומידע לרשימות התפוצה שלכם שיישפרו את השם הטוב שלכם בקרב האנשים הקרובים אליכם, יחזקו את "הפה לאוזן" משמעותית, ויניבו הזדמנויות מכירה איכותיות.

קרא עוד >

מדוע פרסום במנוע החיפוש של גוגל צריך להיות האופציה הראשונה שנרצה לבדוק כאשר נשקיע בפרסום

מעט מאוד בעלי עסקים ומנהלי שיווק לא מכירים את הפרסום גוגל, לפחות זה מה שחשבתי. בהרצאה שקיימתי לאחרונה בנושא מול אנשי עסקים, נוכחתי לדעת שוב שיש לא מעט אנשים שלא מכירים את הפרסום במנוע החיפוש, ואלה שכן מכירים, לא תמיד רואים בבירור את היתרון המאוד בלעדי שלו – פרסום לאנשים שמתעניינים ומחפשים בפועל את המוצר המפורסם.

קרא עוד >

10 סיבות מצוינות מדוע חברה צריכה להפיץ ניוזלטר תדמיתי מקיף אחת לחודש

לאחרונה אני שומע שכל מיני גורואים לשיווק מספידים את פריט הקידום הזה שנקרא ניוזלטר תדמיתי, בטענה שאנשים "לא קוראים". אנו משתמשים באפיק קידום זה רבות ומאחר ומדד סטטיסטי של כמויות אנשים שכן קוראים גובר על דעה, החלטתי לתת לכם 10 סיבות למה כן כדאי להפיץ לפחות אחת לחודש, ניוזלטר תדמיתי עם מספר פריטי תוכן.

קרא עוד >

בחנות של ג'קי מקבלים רק לידים רלוונטיים

רציתי לספר לך משל המבוסס על סיפור אמיתי, בעקבות סיטואציית "מאבק" שקיימת בין השיווק למכירות בחברות רבות.

קרא עוד >

איך ללחוץ על כפתור שיגדיל את התגובה לפרסום וישביח את הלידים

שימוש ב'כפתור' בפרסום, כל סוג של פרסום, הוא טכנולוגיה עתיקה בעולם השיווק, שעדיין רלוונטית להיום וכפי הנראה תהיה רלוונטית עוד זמן רב.
כפתור הוא הדבר הראשון שנרצה לומר בפרסום שלנו, כדי שנזכה לתשומת הלב של קהל המטרה ושיהיה קשוב לדבר החשוב שיש לנו לומר – המסר.

קרא עוד >

תכסיסי השכל של אבירי הג'די

ייתכן וחלקכם לא יבינו על מה הכותרת מדברת. אבירי ג'די הם גיבורים מוכשרים מסדרת הסרטים המוכרת Star Wars אשר להם יכולת מדהימה. הם יכולים בהינף יד לגרום לאנשים אחרים לחשוב, לומר ולבצע ככל העולה על רוחם. בסרט קראו לזה "תכסיסי שכל".

איזה כיף אם בהנפת יד יכולנו לעשות "תכסיס שכל" ולגרום לאנשים לחשוב "אני ממש חייב להיכנס לחנות הזו ולקנות מהם מוצרים"?

קרא עוד >

4 גישות מועילות ליצירת אי-אמון גולשים באתר שלכם ובכם

יצירת אמון גולשים באתר היא משימה לא פשוטה ולא קצרה. יצירת אי-אמון דווקא מאוד קלה. סיכמתי 4 גישות (אמיתיות) שלא מעט בעלי אתרים נוקטים בהן ויוצרים מדי יום המון "אי-אמון".

להלן 4 הגישות שיגרמו לגולשים לצאת מהאתר שלכם וכנראה לא לחזור:

קרא עוד >

3 סיבות לכישלון של מועדון לקוחות


הגדרה קצרה:
מועדון לקוחות הוא תהליך שיווקי שנועד לחזק נאמנות לקוח למותג (חברה ומוצריה) ולגרום לו לחזור שוב ושוב לרכוש מוצרים, ופחות לפנות למתחרים. זה נעשה על ידי הפיכת המותג לאטרקטיבי יותר כלפי הלקוח באמצעות מבצעים, שירות ויחס אישי, ביחס למי שאינו עדיין לקוח.

הסיבות להקמת מועדון לקוחות הן מגוונות אך העיקרית שבהן היא העובדה שעלויות השיווק והמאמץ הנדרש להשגת מכירה מלקוח חדש גבוהות בהרבה משיווק ומכירה ללקוח קיים.

קרא עוד >

3 שאלות שמנהל שיווק צריך לשאול כשהוא בוחן את ביצועי קמפיין הגוגל שלו

רוב מנהלי השיווק מריצים קמפיין גוגל, בין אם בעצמם, עובדים פנימיים שלהם, או סוכנות פרסום חיצונית. כך או כך, מוטב יהיה אם גם למנהל השיווק תהיה יכולת בסיסית להסתכל על הקמפיין בשגרה, לשאול את עצמו 3 שאלות עיקריות ולראות שהוא הולך בכיוון הנכון.

הטיפ היומי היום מיועד למנהלי שיווק שיחסית בתחילת דרכם בפרסום בגוגל.

מומלץ: לחבר את חשבון גוגל Adwords לחשבון גוגל Analytics כדי שניתן יהיה לראות את ביצועי הקמפיינים כולל נתונים הנאספים ב-Analytics. פעולה של לחיצת כפתור, יש מגוון מדריכים ברשת שמסבירים כיצד לבצע זאת.

קרא עוד >

על אבולוציה של שיווק ו- 2 שגיאות נפוצות

אם היו שואלים אותי מה הדבר החשוב ביותר בשיווק שבגללו אלה שמצליחים באמת מצליחים, הייתי אומר שיש הרבה סיבות שיכולות להיות הגורם לכך, כגון: יכולת תקציבית, תזמון נכון של חדירה לשוק, קריאייטיב מבריק שמשאיר מתחרים מאחור ועוד.

אבל, יש קו מנחה אחד, מכנה משותף אחד, שאני יכול לומר ששומר על סטטוס הצלחה מתמיד – האבולוציה של שיווק – שיווק המבוצע באופן עקבי ומשתפר באופן עקבי למען השרידות הגבוהה של המוצר או החברה.

קרא עוד >

ביצוע A/B טסט על נושא הצבעוניות

בשנה האחרונה, יצא לנו להתעסק רבות בשיפור של קמפיינים פרסומיים באמצעות מגוון סוגים שונים של A/B טסט (שיטה של בחינת קמפיינים על ידי העמדת 2 גרסאות של מודעה, כפתור הנעה לפעולה וכו, עם שוני אחד בינהם, ואיתור הגרסה היעילה יותר שגרמה להשגת יותר יעדים).

קרא עוד >

חלופה או תוספת מעניינת לשיווק באימייל

היום הטיפ יעסוק במשהו שעתיד להשתחרר בקרוב לשימוש רחב. בכנס שותפי גוגל שהתקיים אתמול, הוצג בפני השותפים אפיק פרסום חדש, Gmail Sponsored Promotion או בקיצור GSP.

קרא עוד >

חמש דרכים מצוינות לטיפול רשלני בלידים

רוב אנשי השיווק לא מתעסקים בטיפול בלידים מתוך ההנחה שזה תפקידו של מנהל המכירות. בעוד שזה נכון, אנו (משווקים) משקיעים כל כך הרבה משאבים בייצור של הלידים, שפשוט כואב לנו לראות את טיפול מכירתי מרושל.

קרא עוד >

שבירת מיתוס לגבי לוגו חברה

בניית לוגו חברה הוא תהליך שיווקי הנשען על החלטות אסטרטגיות, ותפקידו לתת זהות ויזואלית ליישות עסקית.

הדבר העיקרי שצריך לדעת כשניגשים לעיצוב לוגו הוא: לוגו אינו מסוגל לייצר את התמונה המלאה של עיסוק החברה או להעביר מספר רב של מסרים בו זמנית.

קרא עוד >

אפיקים בעלות נמוכה להעברת מסרים של יחסי ציבור

הטיפ קצת ארוך הפעם, אך היה חשוב לי להעביר את התמונה מרמת התיאוריה לרמת יישום. מטרת יחסי הציבור בכל אסטרטגיה שיווקית היא לדאוג לכך שקהלי מטרה רבים ככל הניתן, יחשבו דברים טובים על החברה, מוצריה ואנשיה. כאשר קהל מטרה חושב טובות אודות מוצר, אחוזי התגובה שלו לתהליכים מכירתיים יהיו גבוהים משמעותית.

קרא עוד >

A/B test מקור טוב לקבלת תוצאות של

למי שאינו מכיר, A/B test מתייחס לגישה שיווקית בה מפרסמים/מקדמים/מנהלי שיווק בוחנים את ביצועי המהלכים השיווקיים שלהם בצורה עקבית, על ידי יצירת 2 גרסאות של הדבר אותו הם בוחנים כדי לראות מי מספק ביצועים טובים יותר. העיקרון בגישה אומר, שתמיד ניתן לשפר את תוצאות מהלכי השיווק. רק צריך לבחון רעיונות חדשים, שוב ושוב.

קרא עוד >

היתרונות הברורים ביישום קמפיין בפייסבוק PPC

פרסום בפייסבוק כמה יתרונות מובהקים ביחס למקבילו בגוגל. למרות שהפרסום ברשת
החיפוש של גוגל עדיין נשאר הממוקד ביותר, לפייסבוק יש לא מעט יתרונות.

קרא עוד >

Analytics שיפור קמפיין הפייסבוק שלכם באמצעות גוגל

טיפ זה מיועד למנהלי שיווק שקצת יותר מעורבים בקמפיינים שלהם.

קרא עוד >

שני שלבים חשובים בתכנון האתר החדש שלכם

בעבר דיברנו על הגדרת מטרות האתר; הפעם נדבר על הגדרת יעד לכל חלק באתר.

קרא עוד >

שני כלים משלימים שעשויים לעזור למנהלי השיווק

כלים אלו מספקים לכם את היכולת לקבל רשימה של אתרים, אשר דומים בתוכן שלהם לאתר מסוים.

קרא עוד >

טיפים חיוניים לטיפול בלידים

לידים, או "הזדמנויות מכירה", הם תוצאה של פעילות שיווקית נכונה. לא משנה מהו האפיק השיווקי בו אתם משתמשים כדי להשיג לידים, אופן הטיפול בהם – אשר אמון על אנשי המכירות – יקבע אם המהלך היה מוצלח.

קרא עוד >

"משפכים שיווקיים רב-ערוציים"

"משפכים שיווקיים רב-ערוציים" – או בשפה מקצועית של מפרסמים Multi-Channel Funnels –
הם סדרה של אינטראקציות בין הלקוח לעסק במגוון ערוצי פרסום, שהאחרונה שבהן הובילה
להמרה כלשהי (הפניה או רכישה).

קרא עוד >

חמש כותרות שיגרמו לכם להקליק

רשת האינטרנט מופצצת במיליוני תכנים חדשים מדי יום; אבל מסתבר ש-80% מהגולשים מתייחסים
רק לכותרת ולא מעבר לה. איך בכל זאת תמשכו את תשומת לבו של קהל היעד שלכם,
ובמקביל תגדילו את ההקלקות עד 500 אחוזים?

קרא עוד >

כיצד לכתוב "סיפור-לקוח" שאכן יגשים את מטרתו התדמיתית.

במדריך קצר זה אסביר לכם בקווים כלליים, כיצד לכתוב "סיפור-לקוח" שאכן יגשים את מטרתו התדמיתית.

קרא עוד >

כיצד לגרום לגוגל לסרוק את האתר שלך במהירות

רוצים שגוגל יסרוק את האתר שלכם במהירות? בצעו אחת מהפעולות הבאות:

קרא עוד >

ניתוח גולשים באתר

אם אני מסתכל אחורה ובודק מה הכלים החשובים ביותר שרכשתי כמנהל שיווק, אחד מהם יהיה
ללא ספק היכולת להסתכל על תנועת הגולשים באתר ולשפר אותו בהתאם. הכלי בו אני משתמש
הוא Google Analytics, אך צריך לדעת איך להשתמש בו.

קרא עוד >

טיפ חשוב מאוד, רגע לפני שבונים אתר

אני נתקל בזה שוב ושוב: חברה משקיעה רבות באתר,
ולאחר מכן נאלצת לשנות אותו מספר פעמים כתוצאה מאפיון שגוי; ולמעשה, משקיעה כמעט פי 3
מהעלות המקורית.

קרא עוד >

חמישה טיפים לפרסום מוצלח

מי שעוסק בשיווק לרשימות תפוצה (Email Marketing), מוזמן לקרוא 5 טיפים לפרסום מוצלח.
קווים מנחים אלו נאספו מתוך פעילות במשך שנים בתחום, גם שלנו וגם של קולגות בארץ ובחו"ל.

קרא עוד >

SEO(קידום אורגני) הוא לא רק מיקומים!

אני נתקל רבות במנהלי שיווק, שמאושרים עד הגג מהמיקום שלהם בגוגל.
כשאני שואל "מה זה נותן לך שאתה ראשון?", אני מקבל את התשובה: "שימצאו אותי בקלות."

קרא עוד >
בואו נפתח מפה, כדי שלא נלך לאיבוד!
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    לקוחות מספרים

    זיו אבן צור

    זיו אבן צור

    בעלים | Hilltop
    "מאיה דור ואיתי - וכל מי שהיה חלק מאחורי הקלעים - אני מבקש להודות לכם מאוד על הדרך הנפלאה שעברתי יחד איתכם
    עם עיצוב ובניית האתר. ותודה גדולה על השירות. אני מחזיק מעצמי כמי שנותן שירות טוב מאוד ללקוחותיי ונמצא שם עבורם. למדתי מכם שיעור גם בעניין הזה."
    עידן גולן

    עידן גולן

    HR Manager | Moonactive
    "אני רוצה להודות לכם על מקצוענות אמיתית ועל שותפות מדהימה! ברור לי שזה לא היה הפרויקט הכי משמעותי שלכם על הפרק ובכל זאת נתתם לי להרגיש בכל רגע שאתם איתי ואני כל כך מעריכה את זה איתי- אני כל כך שמחה שפגשתי אותך ב-888 ויצרתי איתך קשר ברגע שנכנסתי לתפקיד חדש. דור- אתה כל כך מקצועי, אדיב ואדם מקסים. נהנתי מאוד לעבוד אתכם, תודה!"
    עדי גילון

    עדי גילון

    מנהלת פיתוח עסקי | רהיטי קיבוץ ה-3
    "פעילות המדיה החברתית של הרשת מנוהלת על ידי חברת פרומו בצורה מקצועית ומוכוונת מכירות. אנו נמצאים בצמיחה בפעילות המכירות בסניפים וכן ביחסים שלנו מול הלקוחות כתוצאה ישירה מפעילות הפייסבוק שלנו"
    logo-for-site

    מלאו פרטים כאן, ואנו נחזור אליכם לתיאום סשן שיווק קצר וממוקד.

    את הטעויות שאתם הולכים לעשות בשיווק העסק, ככל הנראה אנחנו כבר עשינו ולמדנו איך לעשות את הדברים נכון. נשמח לתת מהניסיון והידע לכם ואולי ייצא לנו מזה גם שיתוף פעולה פורה.

    דילוג לתוכן